WebQuest dla szkoły ponadgimnazjalnej na temat metod i narzędzi stosowanych przez człowieka podczas poznawania wszechświata.
(autor: Zdzisława Hojnacka, Katarzyna Krywult-część humanistyczna, licencja CC3)
Obejrzyj trzy animacje: * pierwsza, * druga, * trzecia. Powinny Ci pomóc wyobrazić sobie różne skale odległości. Podczas oglądania zwracaj uwagę na zapis matematyczny oraz używane jednostki fizyczne. Odległość między obiektami może być różna i dlatego stosuje się różne
jednostki długości.
Utwórz w swojej witrynie (więcej o zakładaniu witryny - patrz zakładka PROCES)wykaz jednostek długości stosowanych przy opisie rozmiarów obiektów astronomicznych. Napisz, w jakich sytuacjach stosuje się te jednostki. W tym zadaniu możesz wykorzystać narzędzia dla tabletu (więcej na temat narzędzi - patrz zakładka ŹRÓDŁA).
Zapewne zauważyłeś, że do opisu liczb bardzo dużych i małych służy notacja wykładnicza. Tutaj znajdziesz grę, która przypomni ci, jak zamienia się liczby na notację wykładniczą. W ŹRÓDŁACH znajdziesz podobne gry. Poćwicz zapis w notacji wykładniczej. Podczas prezentacji ZADANIA 2 będziecie w grupie rozwiązywali podobny quiz.
Poszukaj w Internecie, jakich narzędzi używał człowiek do pomiaru długości, jakich narzędzi używa obecnie. Zrób ich zestawienie i opisz je na swojej witrynie. Których z nich możesz i ty stosować na co dzień? Wyodrębnij je w swoim zestawieniu.
Wykonaj listę linków do kilku-kilkunastu stron, w których samodzielnie znalazła(e)ś przydatne informacje. Umieść ją na witrynie. Każdy link opisz w kilku zdaniach.